شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: قضات دادگاه عالی لس‌آنجلس، مردی را که مدعی است با انگیزه خودکشی، باعث خارج شدن قطار مترو از خط و مرگ 11 نفر شده بود، به 11 بار حبس ابد بدون بخشش محکوم کردند

در این ماجرا خوان مانوئل آلوارز 29 ساله، با متوقف کردن خودرواش روی ریل مترو باعث شد حداقل 200نفر از مسافران قطار نیز به شدت مجروح شوند.

صبح 26 ژوئن 2005، هنگامی که قطار متروی لس‌آنجلس به نزدیکی چوی چیس درایو رسیده بود، لوکوموتیوران مترو ناگهان خودروی جیپی را در مقابل خود دید که روی ریل مترو پارک شده بود، قبل از آنکه او بتواند  توقف کند، قطار با شدت با خودرو برخورد کرد.

در حالی که در همان لحظات اولیه بر اثر شدت برخورد، ده‌ها نفر زخمی روی کف مترو افتاده بودند، ناگهان یکی از واگن‌ها بر اثر پاشیدن بنزین خودروی جیپ روی آن آتش گرفت و شعله‌های آتش  به سرعت گسترش یافت.

با این آتش سوزی، یکی از مرگبارترین حوادث متروی آمریکا از سال 1999 به‌وقوع پیوست وحداقل 11 نفر کشته و 200 مجروح حاصل این حادثه بود.

با آغاز تحقیقات درباره این حادثه مرگبار، شاهدان اعلام کردند لحظاتی قبل از وقوع حادثه، راننده جوان خودروی جیپ با دیدن مترو، یکباره بر سرعت خود افزوده است و روی ریل توقف کرده است. او لحظاتی بعد با نزدیک شدن قطار مترو ا ز خودروی خود بیرون دویده و فرار کرده است.

با دستگیری راننده جیپ که مرد 26ساله‌ای به نام خوان مانوئل آلوارز بود، تحقیقات درباره این ماجرای تلخ آغاز شد و در این تحقیقات بود که راننده خودرو ادعایی عجیب را مطرح کرد.

« من به خاطر اختلاف شدیدی که با همسرم پیدا کرده بودم، قصد خودکشی داشتم، آن روز ابتدا قصد داشتم با چپ‌کردن خودرو، خودم را بکشم، اما بعدا تصمیم گرفتم با پارک‌کردن خودروام در مسیر مترو خودکشی کنم ا ما با نزدیک شدن مترو دچار ترس شده و فرار کردم».

با این ادعای عجیب، تحقیقات درباره این ماجرا وارد مرحله جدیدی شد اما بررسی‌های بعدی و شواهدی که پلیس در اختیار داشت نشان داد که مرد جنایتکار قصد خودکشی نداشته است بلکه قصد داشته با این کار خودنمایی کند.

مرگ 11 نفر برای ترس از همسر ‌

با گذشت 3 سال از این ماجرا، پنجشنبه گذشته قضات دادگاه عالی لس‌آنجلس، به محاکمه خوان مانوئل آلوارز پرداختند.

در این جلسه، دادستان لس‌آنجلس در کیفرخواست خود گفت: این مرد تبهکار بعد از آنکه با همسرش دچار اختلاف شد، برای آنکه توجه وی را جلب نماید و نشان دهد که آدم بی‌عرضه‌ای نیست چنین جنایتی را رقم زد، او با این انگیزه ساده‌لوحانه، باعث مرگ 11انسان بیگناه و مجروح شدن 200نفر دیگر شد.

پس از بیان کیفرخواست از سوی دادستان، خوان مانوئل آلوارز در جایگاه دفاع قرار گرفت و در دفاع از خود مدعی شد که او تنها قصد خودکشی داشته است و توقفش روی ریل مترو عمدی نبوده است.

« قصد خودکشی داشتم، اما من خیلی ترسو هستم و برای همین با دیدن قطار ترسیدم و فرار کردم، من از خانواده قربانیان می‌خواهم که مرا ببخشند». این اظهاراتی بود که مرد جنایتکار در جلسه دادگاه بیان می‌کرد اما شواهدی که نشان می‌داد او از ابتدا قصد خودکشی نداشته است به حدی بود که وی سرانجام چاره‌ای جز سکوت نداشت.

در ادامه جلسه دادگاه، «الین سیبرز»، خواهر یکی از قربانیان هنگامی که در جایگاه قرار گرفت، رو به مرد جنایتکار کرد و گفت: به من و خانواده 11 قربانی‌ات نگاه کن، تو به‌خاطر خودخواهی‌ات، به‌خاطر آنکه توجه همسرت را جلب کنی، زندگی را برای ما تبدیل به جهنم کردی، ما هر شب کابوس می‌بینیم.

با پایان اظهارات خانواده قربانیان، هیات منصفه دادگاه این مرد را گناهکار شناختند و قضات دادگاه عالی لس‌آنجلس او را به‌خاطر مرگ 11 انسان به 11 بار حبس ابد بدون بخشش محکوم کردند.

ویلیام پاوندر- رئیس دادگاه عالی لس‌آنجلس- در پایان جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: او زندگی 11 انسان و خانواده‌شان را نابود کرده است و ما هم به همین خاطر به او 11 بار حبس ابد داده‌ایم تا ارزش زندگی را بداند، ما فکر نمی‌کنیم که او قصد خودکشی داشته است بلکه تنها برای ارضای خودخواهی دست به این جنایت مخوف زده است.

کد خبر 61363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز